Val i livet...




Jag tycker det är väldigt svårt att göra olika val i livet... Jag tycker just nu att jag står inför några val men jag vet inte hur jag ska göra...
Den stora frågan just nu är om jag ska fortsätta läsa lärarprogrammet eller om jag HELT ska börja om på nytt och läsa det jag verkligen vill läsa även om det inte leder till något konkret jobb i framtiden..

----------------------------------->

Detta är välidgt svårt..
Jag har läst lärarprogrammet sedan 2007 och har redan gjort ett byte i programmet för att det ursprungliga inte passade mig.. Men under dessa 3 år som jag har läst detta programm har jag inte kommit så långt..sammanlagt har jag tagit 80 poäng vilket är väldigt lite..egentligen skulle jag haft 180 poäng..men man kan säga att motivationen och hälsan inte har varit på topp och därför har jag inte kunnat ta alla poäng och mitt byte gjorde så att jag inte kan tillgodoräkna vissa poäng..

OM jag fortsätter detta programm så har jag förrutom de 30 poängen sm jag läser denna termin, har jag 180 poäng kvar vilket är 3 år till om allt går toppen vilket det kanske inte går...

Om jag byter till teatervetenskap så har jag sammanlagt 220poäng att läsa dvs 3,5 år men då har jag MASTER examen i teatervetenskap vilket är väldigt bra att ha speciellt då jag ska satsa på teater och bli teaterregissör i framtiden och eftersom det är det jag egentligen vill hålla på med..

Hur ska jag göra? ge mig tips och råd snälla!! jag vet inte vad jag ska göra.,..




Hur många gånger kan man "ändra" sig egentligen...
Efter Gymnasiet ville jag bli skådespelerska och hålla på med teater men jag gav upp för att jag tänkte att jag inte kommer lyckas och att det kommer va en tuff väg och det kanske aldrig leder till jobb och pengar..
så jag valde att bli barnmorska...sen ville jag inte det så jag bytte till lärare till högstadiet men det passade inte så jag bytte igen till lärare för lågstadiet...men nu känner jag att viljan efter att hålla på med teater och läsa teater blir allt större och större...

Vad ska jag göra?
Jag vill alltid vara glad och nöjd med mina val i livet och inte ångra mig hela tiden....det är svårt ibland..


Hjälp mig snälla!

I need your help!!!

Tack!
Betousi





Kommentarer
Postat av: emmelist

tips på bloggen? oj... håll inläggen korta och ha mkt bilder. är väl mitt tips :)

2010-10-28 @ 22:15:16
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Laila♥

du kommer nog på det inom kort:)

2010-10-29 @ 11:35:37
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Anna

du ska göra det du brinner för ! :) det går man längst på !

2010-10-29 @ 16:42:31
URL: http://annaahellgren.blogg.se/
Postat av: shabshab

bettie joonam, of course you should study theatre, your heart is in it, what are we if we don't follow our dreams? a bunch of heartbroken and lifeless beings. Life is beautiful when we feel beauty, live harmonious and share nothing less than pure love. keep your heart light and nourish it by supporting it's beat! love u khanomi boos

2010-10-29 @ 23:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0