Morgonpromenad





Igår kväll kunde jag inte sova och jag satt och tänkte på hur dålig jag har blivit på att motionera.. det var väldigt längesen jag tränade och jag bestämde mig för att göra ett träningsschema. Jag skrev ett träningsschema för de kommande 2 veckorna och om schemat fungerar bra och passar mig så ska jag utöka det med 2 veckor till osv. osv.

Idag var det morgonpromenad som gällde!

Jag gick en promenad kl 07.10 till 08.30 dvs 1 timme och 15 min!
promenaden var i väldigt rask takt så jag har bestämt att kalla det för power walk. Det var otroligt skönt att vara ute i friska morgonluften kl 7 på morgonen. det var fortfarande mörkt när jag gick ut och månen lyste starkt på himlen.
Efter ca: 20 min började solen att gå upp och jag såg en fin ljus rosa soluppgång och någon gång runt kl 8 så var det helt ljust ute.

Jag gick sträckan till den skola där jag ska göra min VFU= verksamhetsförelagda utbildning, dvs praktik, den 9 november till 2 december 2010. Sträckan fram och tillbaka blev totalt 7km

Det var en underbar powerwalk och på hemvägen tog jag en ny väg och det var en utmaning för lokalsinnet att försöka hitta tillbaka hem utan att veta vart jag befinner mig.

Som tur var hittade jag hem och kom in i värmen och tog en underbart god frukost.

Te, 3 Goudaost smörgåsar, 1 lingongrova med körsbärsmarmelad...GUD va gott det var, speciellt när man hade power walkat i över 1 timme.

Nu ska jag göra mig redo och åka till universitetet och sitta och plugga till kl 18 då jag har kvällskurs: Strindberg på scen förr och nu föreläsning 2!

Peace
betousi




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0