Argg Morgon





Torsdagen den 21 Oktober har inte haft den bästa början direkt..

Jag ställde in mobilalarmet på kl 07.57 och väcktes av alarmet men la om tiden till kl 08.20 TRODDE JAG, men jag hade ställt den på 07.20!!!!! Altså kl var 08.00 och jag ställde om alarmet till 07.20 INTE BRA! Jag hade tid hos läkaren kl 09.00 och jag vaknade av ett sms kl 08.48.. tack Saman!!!

Hursomhelst tog jag mig snabbt till bussen och ringde receptionisten på läkarmottagningen som sa att jag INTE ens har någon läkartid idag ??WHAT?? men jag försökte få henne att förstå att jag HAR en tid, hon var ju helt pantad efter 10 min sa hon bara: "jag ska meddela läkaren att du är sen" KLICK inte ens hejdå. Helvette!

Jag kommer fram till mottagningen kl 09:16 och möts av en "KOMMER STRAX: var god sitt ner" skylt i receptionen.

Jag sitter i 15 hela minuter och kokar av stress och ilska. Sen kommer receptionisten lunkandes med en kaffekopp i handen...helvette multiplicerat med 2

Jag säger ingenting för att jag är rädd att om jag säger något så kommer jag i princip att skälla ut henne totalt och jag vill inte att min morgon ska bli ännu sämre...Nu har jag alltså förlorat 30 min av min läkartid...

Hursomhelst går det bra hos läkaren och jag ger mig av hemmåt och då ringer mobilen och det är läkarmottagning nummer 2 som ringer och AVBOKAR min tid idag kl 14.30 pga att Neurologen är sjuk...det här är andra gången hon är sjuk och MIN tid blir avbokad.. jag hade tid den 11 oktober som blev avbokad till idag och idag blev tiden avbokad/ombokad till den 2 NOVEMBER.....helvette multiplicerat med 3

Nu är jag hemma och har lugnat ner mig lite grann,  jag har tid hos vårdcentralen kl 11.40 dvs alldeles snart och sen ska jag sitta och plugga lite...

Det blev ingen sushi idag för min del tyvärr istället blev det fattig studentmat dvs snabbmackaroner med ketchup, ett tips är att äta snabbmackaroner med en SKED för det är näst intill omöjligt att få upp de små hala rackarna på en gaffel!!

Dagens motto: låt inte den onda morgonen förstöra hela den goda dagen

haha
peace friends



Dagens ((fattig student)) LUNCH:

 Snabbmackaroner med ketchup OBS! ätes med sked ej gaffel

Dagens Lunch 21/10-2010












Kommentarer
Postat av: Saman

jag fattar inte hur en läkare kan vara sjuk 23 gånger i en vecka!!!!!!!

2010-10-21 @ 11:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0