Nothing





"Nothing can come of nothing"
~~
William Shakespeare~~


Det här citatet från Shakespeare är ett citat som går runt i mitt huvud just nu.
Inget kan komma utav inget


Vill man ha något så måste man kämpa för det.
Det behöver inte vara något stort. Det kan vara småsaker. Saker i vardagen. Relationer. Utmaningar. Upplevelser. Erfarenheter. Kärlek. Vänskap. Ekonomi. Matriella saker. Karriär.

Sitter du bara hemma? Ligger du bara och sover hela dagarna?
Då kommer du oxå att få precis just det! En massa sittandes och en massa massa sömn.Inget mer.

Om ett barn ska skapas och bli till måste faktiskt en eller två personer aktivt föra något. Om en blomma ska växa och få liv så måste faktiskt någon eller något plantera ett frö. Om ett hus ska byggas måste det finnas arkitekter, ingenjörer och byggare som ser till så att det blir byggt.
Helt enkelt, något måste göras för att något ska skapas.

Tänk att jag alltid har vetat det. Att så många har sagt det åt mig. Men att jag inte förrens NU har accepterat det!
Livet är kort har jag hört men för mig har det alltid kännts som att livet är så långt och att det finns så mycket tid och att saker kommer lösa sig eventuellt, så småningom, om en snar framtid..

Men så är det inte.
Saker löser sig bara om du gör något för att de ska lösa sig.
Och jag har äntligen begripit det.
Väldigt sent, kanske, men nu vet jag detta
och kommer att leva efter denna nya kunskap.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0